BARNSJUKHUSET MARTINA
Klagomål och synpunkter
Vi på Barnsjukhuset Martina strävar alltid efter att ge högsta möjliga kvalitét på vården. Om något har gått fel i vården vill vi därför veta det. Vi som vårdgivare är dessutom skyldiga att utreda vad som har hänt och att vidta åtgärder för att det inte ska inträffa igen.
Om du som vårdtagare/närstående har ett klagomål eller synpunkt på Barnsjukhuset Martina i samband med vård och behandling är det i första hand den avdelningen som du besökt som ska ta emot och bemöta klagomålet. Det är verksamheten som bäst kan förklara vad som har hänt och vidta åtgärder för att det som hänt inte ska inträffa igen.
Kontakta den aktuella mottagningen/vårdinrättningen som du har synpunkter och klagomål på. Du kan skriva till verksamhetschefen hos respektive vårdgivare , se här för kontakt till verksamhetschefer för våra mottagningar/avdelningar:
- Akutmottagning, Barnsjukhuset Martina:Emma Turemark
- Barn- och ungdomsmedicinsk mottagning, Sophiahemmet: Emma Turemark
- Centrum för Psykisk Hälsa, Sophiahemmet: Emma Turemark
- Vikthälsa, Sophiahemmet: Emma Turemark
- BVC Martina, Sophiahemmet & Djurgårdsstaden: Emma Turemark
- Järva Specialistvård Martina: Elisabeth Van de Leur
- Sollentuna BUMM Martina: Madeleine Grevfors
- Martina BUMM Huddinge: Hans De Keyzer
- Martina BUMM Globen: Lena Lulek
- Martina OMNIA: Emma Turemark
Om behov finns så kan du vända dig till Barnsjukhuset Martinas Chefsläkare genom att skicka brev:
Claude Kollin
Barnsjukhuset Martina
Box 5605, 114 86 Stockholm
Om du inte kan eller vill vända dig till vårdgivaren direkt har du alltid möjlighet att kontakta Patientnämnden för att få hjälp och stöd vid klagomål.
Mer information kan du även få här genom Inspektionen för vård och omsorg (IVO).