Martinaloppet på Stockholms Stadion söndag den 22 september

En hinderbana för hela familjen.

Söndagen den 22 september ser vi fram emot att träffa er på Martinaloppet på Stockholms Stadion. Ni tävlar familjevis genom en hinderbana inne på Stadion. Ni kan springa, jogga, gå eller rulla över mållinjen. Alla barn är välkomna! Vi bjuder på skojigheter, ansiktsmålning, tävlingar, lotteri och en rolig hoppborg för barnen. Dessutom kommer cheerleading-teamet från Action Athletics att bjuda på spännande underhållning.

Alla deltagare får en medalj, frukt, och dryck. Barnen får även en T-shirt som minne av dagen. Kom och njut av en dag fylld med skratt och glädje!

Hinderbanan är uppbyggd inne i Stockholms Stadion där ni springer (eller rullar) två varv.

Anmäl hela familjen till en kostnad på totalt 350kr.

I samarbete med Dröse & Norberg

Tävling och fina priser utlovas från bland annat Den Lilla Sjöjungfrun - The Musical

Alla barn är välkomna

I alla åldrar, vare sig man sitter i barnvagn, rullstol eller springer.

Prisutdelning

Alla deltagande får medalj vid målgång. Prisutdelning med fina priser från oss på Barnsjukhuset Martina och Martinaloppets sponsorer kommer att delas/lottas ut.

Publik

Vänner, familj och annan publik hittar de bästa åskådarplatserna på Stadions läktare. Alla är välkomna att komma för att heja fram familjerna. Bjud gärna in släkt och vänner för att komma och heja fram just er!

Startgrupper

Alla i familjen kommer att få en nummerlapp som upphämtas vid Stockholms Stadion innan start. Varje familj indelas i stargrupper utifrån den yngsta i familjen. Ni tävlar tillsammans familjevis. Samtliga anmälda kommer att få detaljerad deltagarinformation via email i september.

Startavgift

Startavgift är 350kr per familj. I priset ingår en startplats för hela familjen, medaljer, t-shirt till barnen och en festlig upplevelse för hela familjen. Intäckterna går oavkortat till Martina Medical Mission som genomför insatser för att hjälpa till att utveckla barnkirurgin i Rwanda. Läs mer här.

Martinaloppet annordnas i samarbete med