BARNSJUKHUSET MARTINA

Martina BUMM Sophiahemmet erbjuder ändring till videobesök vid akuta förhinder

På BUMM Sophiahemmet kommer vi framöver att arbeta med att öka vår tillgänglighet för att patienter och föräldrar ska kunna få hjälp snabbare.

Vi har därför beslutat att ni i händelse av akuta förhinder kommer att få ert barns besök ändrat till ett videobesök. Ni får då möjlighet till en första bedömning av er läkare och därefter kommer ett uppföljande läkarbesök att bokas in.

Inför besöket är det viktigt med tre förberedelser:

• Ladda ner Barnsjukhuset Martinas APP
  • Skapa ett Mobilt Bank-id

Inför besöket ringer vi upp någon av er föräldrar för att berätta att vi bjuder in till ett videobesök.

Vi skickar en inbjudan i Martina Appen via någon av er föräldrars personnummer och ni kan både delta enskilt eller gemensamt i besöket.

I videobesöket vill vi gärna träffa ert barn och det är viktigt för oss att barnet är så väl förberett som möjligt för att besöket ska vara så smidigt som möjligt.

Vi ser fram emot att få träffa er!